Results of Doha Centre for Media Freedom/QATAR2013 ……نتائج مسابقة مركزالدوحة لحرية الإعلام في الكاريكاتور

96

Results of Doha Centre for Media Freedom/QATAR2013
نتائج مسابقة مركزالدوحة لحرية الإعلام في الكاريكاتور

To mark World Press Freedom Day on May 3, Doha Centre for Media Freedom organised a cartoon competition depicting the theme “Media Freedom” to honour the bravery and creativity of courageous cartoonists around the world.
DCMF received more than 273 entries from 47 countries for its inaugural DCMF World Press Freedom Cartoon Contest.

JURY:
Jan Keulen, Director of DCMF
Ali Ferzat, cartoonist (Syria)
Shujaat Ali, cartoonist, Al Jazeera Network
Mohammed Abdullateef, cartoonist (Qatar), Al Raya newspaper
Robert Russell, Executive Director of the Cartoonists Rights Network International.
DCMF will host all the winners of the contest during the World Press Freedom Celebrations on May 1 in Doha. Apart from the the top three winners, the jury has nominated 25 cartoons that will be showcased in a cartoon exhibition on May 1
……………………………………………
بمشاركة  273 رساما من 47 دولة ، أعلن مركز الدوحة نتائج مسابقته الدولية ، وقد فاز
بالمركز الأول آلبي ليتوي من أندونيسيا ، وقيمة الجائزة 1500 دولار أمريكي. وجاء في المركز الثاني الفلسطيني هاني عباس. والجائزة 1000 دولار أمريكي، في ما جاء في المركز الثالث عبد الناصر الجعفري من الأردن، وقيمة الجائزة 800 دولار أمريكي.

 وترأس لجنة التحكيم مدير مركز الدوحة لحرية الإعلام يان كولن الذي قال تعليقا على المنافسة: “أغلب المشاركات التي تلقيناها كانت تعبر عن الصراع بين وسائل الإعلام ومراكز القوى في دولها. ذلك الصراع الأزلي بين الصحافيين والسلطات التي لا تريد للجمهور أن يعرف الحقيقة”.
وشارك في التحكيم رسام الكاريكاتير السوري علي فرزات و القطري محمد عبد اللطيف، والباكستاني شجاعت علي و روبرت روسيل المدير التنفيذي لشبكة حقوق رسامي الكاريكاتير الدولية.
وقال هاني عباس الفائز بالمركز الثاني، : “أنا مسرور بالمشاركة في هذه المسابقة، وسعيد أيضا بالفوز. تمنح هذه المسابقات الرسامين الفرصة للتعبير عن أنفسهم بكل حرية”.
واختارت لجنة التحكيم 25 رسماً كاريكاتيرياً ستعرض ضمن معرض للرسوم يقام بمناسبة احتفالية مركز الدوحة باليوم العالمي لحرية الصحافة.


FIRST – Alby Letoy- INDONESIA


SECOND – Hani Abbas -PALESTINE


THIRD – Naser Jaferi- JORDAN


Director|
Raed Khalil
موقع رسام الكاريكاتور السوري رائد خليل | جميع الحقوق محفوظة ©

 

 

More..
Latest news